„Změna je život“ a „Život je změna“! Obvyklé klišé, kterému mnoho z nás už ani nepřikládá váhu. Je to pravda nebo falešná představa? Odpověď na tuto otázku velmi často odlišuje úspěšné od méně úspěšných či zaostávajících. Mnozí „plují na vlně“ změn, jiní se v bouřlivých vodách změn topí. Udělat si obrázek o tom, jak ke změnám systematicky přistupovat a co všechno je ve hře, je proto jistě dobrým nápadem, jak získat vhled a/nebo překonat obavy z toho, co představuje ZMĚNA. Na kostce vám může padnout 1-6. Pro úspěšnou „změnu v kostce“ je důležitých všech šest.
- Uvědomit si co změnu ovlivňuje
- Uvědomit si klíčové faktory (ne)úspěchu změn
- Poznat hlavní fáze úspěšného provedení změny
- Seznámit se s formami odporu ke změně
- Načrtnout si cestu vybrané očekávané změny
- Co je to změna a její ingredience
- Souvislosti a kontext
- KFÚ (klíčové faktory úspěchu) změny
- Fáze a průběh změny – změna v akci
- Odpor, brzdy a bariéry úspěšné změny
- Jak na to půjdu já osobně?
Cílová skupina:
- lidé v organizační nebo osobní roli, kteří stojí před změnu nebo ji už realizují
- lidé zodpovědní za realizaci projektů a iniciativ v podnicích, firmách a organizacích, které mají přinést změnu (k lepšímu)
- ti, kteří si uvědomují nebo začínají uvědomovat působení tzv. „provozní slepoty“ a spousta záležitostí je pro ně „samozřejmá“ a zdánlivě neměnná („už to tak děláme dlouho“)
- podnikatelé, manažeři, vedoucí pracovníci, zejména z menších organizací
- zájemci o osobní rozvoj a růst
Lektor Centra andragogiky: Ing. Libor Friedel, MBA
Ing. Libor Friedel, MBA je konzultantem, koučem a lektorem. Pracuje s jednotlivci (při koučování) a organizacemi již od roku 1996. Zabývá se poznáváním hodnot a silných stránek, lídrovstvím, strategickým řízením a zlepšováním (skóre) výkonností na cestě k excelencí. Přednáší strategický management a management změn v programech MBA , DBA a MSc. v European Business School SE. S klienty Centra andragogiky spolupracuje na strategickém zlepšování, zeštíhlování a řízení procesů. Preferuje (holistický) pohled v (strategických) souvislostech, např. s využitím filozofie Balanced Scorecard. Takto přistupuje i k lektorské a konzultační práci. Publikuje a spravuje také vlastní blog.